Xioxmara Oy
Xioxmara Oy on vuonna 2019 perustettu perheyritys, jossa yhdistyvät luovuus, ammattitaito ja tekemisen ilo.
Toiminta on luotettavaa ja molemmille päätoimisille yrittäjille on kertynyt yli 20 vuoden kokemuksella eri alojen osaamista niin kaupan alalta, tukkupuolelta, tuotteiden valmistuksesta kuin jälleenmyynnistäkin.
Xioxmara Oy:n vaiheet
2019 – Xioxmara Oy perustettiin ja yritys toimi agentuurina Suomessa laadukkaille Hatico/Pure-kauluspaidoille ja Fernando Alonson perustamalle ekologiselle Kimoa-tuotemerkille.
2020 – tarvitsimme kuvituksia lasten tapahtumaan ja tuotteisiin ja siitä lähti kehittymään Kiva Kirahvi – Friendly Giraffe – brändi, jonka piirroksista vastaa Jenna Lehto. Kiva Kirahvi on tuotemerkki, jossa yritysten logot ja tuotteet saadaan seikkailemaan Kiva Kirahvi -hahmojen kanssa.
2021 – aloimme valmistaa vuonna 1981 markkinoille tulleen BUZO – tuotemerkin alla miesten housuja, blazereitä ja pukuja Euroopassa. Buzo-tuotteet suunnitellaan vahvalla ammattitaidolla huomioiden suomalaisen miehen vartalomitoitus ja skandinaavinen tyyli. Erityisen tärkeää tuotteille ovat laadukkaat materiaalit, istuvuus ja viimeistely.
2023 – Xioxmara Oy kasvaa kokonaan uudella liiketoiminta-alueella: liike- ja mainoslahjat, mainostekstiilit, kampanjatuotteet, työvaatteet ja erilaiset myynninedistämistuotteet. Liikelahjapalvelumme kattaa niin yksittäisten tuotehankintojen suunnittelun ja valikoiman kartoituksen, kuin laajimmillaan koko yrityksen liike – ja mainoslahjapuolen hankintojen puolueettoman vastuullisuuskartoituksen.
BUZO WOMEN – malliston ensimmäiset tuotteet tuodaan markkinoille. Naisten malliston tavoitteena on luoda eri vartalotyyppeihin skaalautuva laadukas ja klassinen tuotemallisto.
Tarina nimen takana
Mietimme aikoinaan yritykselle nimeä, jossa yhdistyisivät veneiden nimeämisessä vanhan perinteen mukaiset tutut ehdot: nimen piti olla naisen nimi, 3-4-tavuinen ja päättyä vokaaliin, mieluiten kirjaimeen a.
Xioxmara täyttää ehdot, se on naisen nimi, tavumäärä on sopiva ja se päättyy a-kirjaimeen. Tarkoituksella nimi ei myöskään tarkoita mitään asiaa, ohjaa mihinkään tuotteeseen tai palveluun – Se on perusta, jonka päälle voi rakentaa eri toimialojen osaamista ja palveluja.